Головна сторінка

Комп'ютерні технології проникають у всі сфери людської діяльності. Комп'ютеризація освіти стає частиною глобального інформаційного простору, частиною світового інформаційно-освітнього простору. З кожним роком зростає кількість дітей, які вміють користуватися комп'ютером, але не дивлячись на це, в освітніх установах комп'ютер поки що використовується недостатньо для вирішення навчальних та пізнавальних завдань. Це значною мірою зумовлюється низьким рівнем комп'ютерної грамотності учителів, недостатньою обізнаністю з сучасними інформаційними технологіями та їх можливостями щодо підвищення ефективності педагогічного процесу.

В концепції загальної середньої освіти наголошується, що «стрижнем Освіти XXI століття є виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни» . Реалізація цих завдань передбачає системні зміни в змісті, організації навчального процесу в сучасній загальноосвітній школі, що визначає потребу в дієвих засобах і процедурах діагностики якості освітнього процесу, його результатів. Педагогічні дослідження свідчать, що якість освіти в комплексному вигляді виміряти неможливо, але найважливіші її складові піддаються певним параметричним і кількісним вимірам. Найбільш ефективним у цьому плані вважається тестування.

Запровадження новітніх технологій у системі освіти зумовлює нові підходи в оцінюванні навчальних досягнень з будь-якої дисципліни, зокрема з математики. Серед основних видів контролю знань школярів (попередній, тематичний, підсумковий) особливе місце посідає поточний контроль, мета якого – відстежувати перебіг процесу навчання, отримувати інформацію про відповідність навчальних досягнень учнів вимогам чинної програми. Таке поточне оцінювання здійснюється майже на кожному уроці у формі усного опитування, різноманітних математичних диктантів, творчих завдань тощо. Оскільки зовнішнє незалежне оцінювання здійснюється у формі тестування, то доцільно поряд із традиційними методами перевірки знань використовувати тести. Ефективне застосування тестів вимагає від учителя ознайомлення з типами тестових завдань, загальними підходами до їх створення та особливостями оцінювання.

Тестові завдання дозволяють за короткий час перевірити великий обсяг вивченого матеріалу, швидко діагностувати оволодіння учнями матеріалом з окремих тем, а також курсу в цілому. Тести містять завдання, які дозволяють перевірити рівень логічного, проблемного, критичного мислення учнів і здійснити контроль за їх навчальними досягненнями. Наявність у тестах завдань, що органічно пов’язують теоретичний матеріал і різноманітні задачі, дозволяє перевіряти не лише оволодіння учнями технікою обчислень, але й їх уміння мислити, що, власне, і є основною метою навчання математики в школі.

Пошуку шляхів оптимізації контролю навчального процесу, підвищенню його ефективності присвячені дослідження Ю. Бабанського, Л. Зоріної, М. Ільясова, Л. Ланди, І. Лернера, Й. Лінгарта, В. Моторіної, В. Онищука, Л. Фрідмана, Р. Хабіба та ін. Особливу увагу в цих дослідженнях приділено питанням налагодження та постійного функціонування зворотного зв’язку між учителем та учнем, а також систематичного здійснення корекції результатів навчання учнів. Останнім часом в Україні проводяться дослідження щодо створення програмного забезпечення для контролю навчального процесу (М. Жалдак, С. Раков, Ю. Рамський, О. Співаковський, Н. Морзе та ін.).

Широке використання у навчальному процесі комп’ютерної техніки створює умови для застосування інформаційних технологій під час здійснення контролю результатів навчання учнів. Позитивними аспектами комп’ютеризації контролю є посилення персоналізації, підвищення об’єктивності та надійності його результатів, можливість здійснення учнями самоконтролю та самокорекції, а також створення умов для формування позитивної мотивації навчання в учнів, яким потрібна педагогічна підтримка для досягнення стабільних результатів на середньому рівні навчальних досягнень.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Розклад уроків