четверг, 15 октября 2015 г.

Hot Potatoes

Hot Potatoes – це програмна оболонка для створення тестових завдань. При цьому завдання створюються у форматі Web-сторінок, що дозволяє проводити тестування без застосування спеціальної програми-оболонки. Через це вона займає проміжну нішу між програмами, що містять модулі для складання тестів та їх проведення та системами, робота з якими побудована повністю на Web-інтерфейсі. 

Основні можливості програми: 
1. Підтримка основних форм тестових завдань: із простим і складним множинним вибором, на відновлення правильної послідовності, на встановлення відповідності, відкритої форми тощо. 
2. Усі завдання виконуються в режимі тренування. Режим тестування застосовується тільки для питань із складним множинним вибором. 
3. Система надає можливість здійснювати базові функції форматування тексту питань і варіантів відповідей, у тому числі змінювати накреслення, розмір, шрифти і колір тексту, застосовувати верхні і нижні індекси, закреслення тощо. Доступ до функцій форматування відбувається за командою ВыборШрифт. Але дії з форматування застосовуються до усіх тестових завдань тесту, тобто відсутня можливість здійснювати форматування окремих елементів тестового завдання на рівні питання, не кажучи вже про менші текстові елементи, наприклад, окремі слова у питанні. 
4. Визначення ваги тестового завдання. За замовчуванням вага кожного тестового завдання становить «100 %». При цьому у режимі «Новичок» це значення навіть не відображується. Для одержання можливості зміни ваги питання потрібно перейти у режим «Бывалый» (ВыборСоставительБывалый), після чого праворуч від тексту запитання з’являється поле «Вес» («Вага»). 
5. Перевірка орфографії. Hot Potatoes використовує засоби перевірки зі складу Microsoft Office. Процес перевірки завжди здійснюється за усіма тестовими завданнями. 
6. Додавання у тестове завдання графічного зображення. Для цього слід виконати команду ВставитьКартинка. При цьому графічне зображення може бути додано безпосередньо з Інтернет, для чого потрібно ввести його URL-адресу. 
7. Додавання у тестове завдання таких мультимедійних об’єктів, як аудіо і відео файли. 
8. Можливість додавання навчального матеріалу у вигляді текстової інформації або HTML-файлів. 
9. Можливість друку тесту. Для цього слід виконати команду ФайлЭкспорт на печать, що призведе до копіювання контенту тесту до буферу пам’яті і надалі потрібно буде вставити його за допомогою текстового редактора. У текстовому документі контент тесту зручно поділений на дві частини: питання і відповіді (ключі) на них. 

Система є безкоштовною (freeware) і має російську локалізацію, але довідкова система подана англійською мовою. 

Оскільки тестування відбувається за допомогою браузера, то система надає можливість додавання до тестового завдання таких елементів, як HTML-таблиця і посилання. 

Навчальні вправи створюються за допомогою п’яти модулів, кожний з яких призначено для створення різних форм тестових завдань. 
1. JQuiz (Вікторина). 
2. JMatch (Встановлення відповідності). 
3. JMix (Відновлення послідовності). 
4. JCloze (Заповнення пропусків). 
5. JCross (Кросворд). 

Рис. 1.1. Вікно тестового модуля JQuiz (Вікторина).

Отже, на даний момент існує багато комп’ютерних програм, що можуть використовуватись під час контролю знань учнів з математики. Такі програми можуть використовуватися як он-лайн, так і після встановлення на комп’ютер вчителя. Але в будь-якому випадку, вони успішно виконують своє основне завдання – оцінювання знань учнів.

Раціональне використання часу на уроці математики є запорукою його успішності. Тому доцільно використовувати комп’ютер під час перевірки знань учнів. Програма, яка використовується для тестування дозволяє:
- створювати тести різного типу і змісту; 
- використовувати при створенні тестів можливості представлення символьної і графічної інформації; 
- проводити тестування на сучасному рівні, з дотриманням конфіденційності та у привабливій формі; 
- встановлювати твердий часовий контроль над тестуванням; 
- робити відновлення тестових завдань; 
- оброляти результати тестування автоматично.

Таким чином, за допомогою комп'ютера вчитель може досить швидко побудувати систему контрольних або тестових завдань. При цьому значно полегшується процес обробки результатів і виставлення оцінок.

Комп’ютерне тестування є найоб’єктивнішим видом тестування, оскільки результати виконання завдань оцінюються шляхом зіставлення із заздалегідь визначеними правильними відповідями (ключами), закладеними в комп’ютерну програму. За таких умов процедура оцінювання відповідей тестованих має механічний характер і не залежить від уподобань того, хто перевіряє, тому що комп’ютер сам підраховує набрану кількість балів і виставляє оцінку.

Звичайно, у тестування як методу контролю є свої обмеження і недоліки. Дуже легко перевіряти рівень оволодіння навчальним матеріалом за допомогою тестів. Але перевірка за допомогою тестів глибинного розуміння предмету має свої труднощі.

Відсутність безпосереднього контакту з учнем, з одного боку, робить тестовий контроль більш об’єктивним, але, з іншого боку, підвищує ймовірність впливу випадкових факторів на результат оцінювання. Подолати такі недоліки допоможе правильно організована система оцінки якості навчання, в якій тести займають гідне місце. Найкращий результат, як свідчить практика викладання математики, дає симбіоз тестових та традиційних методів контролю.

Порівняно з традиційними формами контролю комп’ютерне тестування має ряд переваг:
- швидке одержання результатів і звільнення викладача від трудомісткої роботи з обробки результатів тестування;
- індивідуалізація процесу навчання (автономність);
- певний психологічний комфорт учнів під час тестування;
- оперативність;
- підвищення об’єктивності оцінювання знань, і, як наслідок, позитивний стимулюючий вплив на пізнавальну діяльність учня;
- конфіденційність при анонімному тестуванні;
- тестування на комп’ютері більш цікаве у порівнянні з традиційними формами опитування, що створює позитивну мотивацію в учнів;
- виключення негативного впливу на результати тестування таких факторів як настрій, рівень кваліфікації й інші характеристики конкретного викладача;
- можливість застосування технічних засобів;
- універсальність, охоплення всіх стадій процесу навчання;
- контроль великого обсягу матеріалу;
- зменшення порівняно з традиційним опитуванням затрати часу на 50.

Використання різних конструкторів тестів потребує певних комп’ютерних знань з боку вчителя та час на його складання. Але затрачений час з лихвою окупиться при неодноразовому використанні тестів. Те що комп’ютер дає можливість подавати запитання і варіанти відповідей у різному порядку забезпечує багатоваріантність тесту. Тобто аудиторію учнів, що тестуються можна збільшувати до безкінечності. При зміні програм учитель змінює, видаляє чи додає лише деякі завдання, що теж значно зберігає час. До звичних форм тестових завдань закритої форми додається така форма, як вибір графічного об’єкту.

Вибір одного графічного об’єкту. Учень наводить курсор на обрану відповідь чи об’єкт і натискає ліву кнопку мишки. При на малюнку з’являється позначка (хрестик, галочка) або об’єкт стає яскравішим. З Наприклад, таке завдання: “Серед поданих трикутників відмітьте на малюнку гострокутний трикутник.”

Множинний вибір графічних об’єктів. Якщо в попередньому прикладі змінити на пошук декількох гострокутних трикутників, то отримаємо завдання на множинний вибір графічного об’єкту. Принцип “клікання” залишається схожим.

Вибір однієї правильної відповіді. Зазвичай такі завдання в комп’ютерних конструкторах і web-конструкторах позначають маркером у вигляді кружечка, де правильна відповідь відмічається крапочкою. Це завдання типу “Виберіть правильне твердження” чи “Вкажіть неправильні твердження”. Рекомендуються дескриптори (неправильна відповідь) підбирати так, щоб вони буди правдоподібні і обов’язково по тій темі, що і правильна відповідь, щоб зменшити ступінь відгадування. Тестологи рекомендують за допомогою цих завдань перевіряти знання теоретичного матеріалу.

Множинний вибір правильної відповіді. Завдання такого типу мають маркер у вигляді квадратика, відмічена відповідь позначається хрестиком” чи “галочкою”.

Недоліком тестів, створених за допомогою Конструкторів тестів є те, що їх можна відкривати тільки тією програмою у якій вони складені. З цього погляду, мають переваги мають web-тести чи он-лайн тести. До попередніх переваг додається такий “плюс”, як збільшення аудиторії та можливість пройти тест у будь-який зручний час для учня, пройти його як домашнє завдання чи додатково до уроків, навіть у кінці уроку, при умові вільного доступу до мережі Інтернет. Підтвердженням проходження тесту і отримання результату може бути “Сертифікат учасника”, який подається після збереження результатів проходження тестів.

Зрозуміло педагогу, який складає тест, потрібно мати певні завдання з використання тестових оболонок. Вчитель, який хоч один раз склав тест із різними формами завдань, зможе розібратися з іншими конструкторами тестів.

Тестові оболонки «TestW», «MyTest» та інші багатофункціональні і зручні не тільки для вчителя, а й для учнів. Та з кожним роком версії цих конструкторів змінюються і не завжди можна скористатися попередньо складеними тестами. А якщо вчитель має свій сайт чи блог, то мабуть найкращим варіантом розміщення тестів на сторінках є тести, створені он-лайн. Такі тести відкриваються будь-яким браузером через Інтернет за посиланням.

Таким чином, комп’ютерне тестування, як і традиційні методи контролю, займає самостійне місце у загальній системі діагностування та моніторингу якості навчального процесу у загальноосвітніх навчальних закладах. За правильної організації комп’ютерне тестування допомагає учням критично оцінити свої успіхи, дозволяє вчителеві отримати інформацію про те, як учні засвоюють навчальний матеріал, які елементи навчального процесу є не досить ефективними, як слід корегувати зміст і форми навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Розклад уроків